Wednesday, April 27, 2011

facebook!!!!!

ttibe terpanggil utk aku menulis pasal fb ni..
dulu aku ade fb...
atas name Huzaifah Subkylatifputra..
mule2 ade fb ni...
agak best la...
walaupun makin lme makin xde bende nk post...
tp at least dpt tau perkembangan semasa pun, kire ok la..

nk dijadikan citer,
aku slalu la activate pastu deactivate balik fb..
sbb makin lame aku nmpk
perubahan evolusi kat fb ni..

myb nmpk ade baiknye fb ni,
1st tuk information sharing..
connecting people (nokia punye trademark)
n so on...
tp secare langsung da menyebabkan manusia (terutama org malaysia)
makin x matang ...

aku menulis bende ni pada malam ini
sbb nk bgtau
fb ni boleh menyebabkan perpecahan...
bukan nk salah fb,
tp pengguna fb tu,

bukak fb,
bende yg 1st nmpk is
member maki member..

for me, dat kind of people is chicken la..
maki kat fb,
mcm la org yg die maki tu pasan..
yg aku tertanye2,
klu berani maki kat blakang,
knp x berani nk maki kat depan..
yela..
dari mengumpat lebih baik kutuk kat depan...
mengumpat tu lg dosa compared to mencaci, mengkeji...

pastu korg mesti cakap aku pun same..
sbb maki kat blog n x maki kat depan..
btul x?

bende yg aku cakap ni
adalah umum...
bukan tuju kat sape2...
sbb klu aku nk cakap bende ni kat fb..
1st aku kene activate blk fb aku...
pastu aku kene post bende ni kat sumer member2 aku...
kcuali 6 org dlm friendlist (bapak aku, siblings n awek)
(awek aku xyah, sbb die jenis maki kat depan je klu x puas ati)

so do u get what i mean...
bende ni da jd epidemic..
penyakit yang berleluase...
xbleh nk di ubah lg..
unless dari skrg,
kite mengamalkan konsep maki depan2...
baru la kat fb jd len skit....

sbg contoh klu dulu mamat nk maki ali mamat tulis camni..
"bengang btul la, nk pinjam brg aku pndi, mnx tlg skit xnk tlg !@#$%"

skrg mamat nk maki ali die tulis camni..
" mamat > ali ko pehal, nk pinjam brg aku bleh...mnx tlg skit x bleh @#$%^&"

dialog atas tu aku gurau je...
so ape kate,
klu kite x puas ati kat seseorg tu..
instead of kite maki kat belakang die...
kite bersemuke kat die..
fb jd aman, dunia jd senang..
kurangkan kontroversi tingkat prestasi...
watpe nk gado2..
last skali bile ssh,
kite stil perlukan pertolongan org gak..
x ke malu bile nk mnx tolong...


p/s: aku xde niat nk mengata kat sape2
so sape yg terase..komfem korg pun same prnh wat bende ni..
btul x? akhir kate, mnx maaf bg sape yg terase, xde niat pun nk mengata..
juz nk bgtau kepade pembace inilah penyakit manusia skrg...sekian~
(aku x tau aku pernah ke x wat bende ni...rse nye x prnh kot)