Saturday, February 5, 2011

terengganu der!!!!

otw blk ke KL dr terengganu..aku lalu kat lokaliti fieldwork pantai timur area batu burok n marang (both of this place kat tepi laut)...for those yg still remember, 2 lokaliti 1st after shoping kat pasar payang...


yg best nye bile lalu kat tmpt2 ni mnyebabkn aku terflashback smula (mcm muvi, ttibe skrin hitam putih tuk tnjkkn flashback), time tu jahil giler psl geology ni..xtau pun batu2 yg ade tu batu ape, tp skrg ni klu tgk dr jauh da bleh agak batu ape..


mcm skrg, aku tgk gamba pun da tau ni batu pasir...(padahal search sandstone outcrop kat google)

juga teringt kjadian di mana prof MSL tgur aku n ckp yg aku salah formula pirit (aku ckp FeS2, MSL ckp FeS), di mana slps aku blk n cek buku terbukti aku betul n MSL salah..haha..i'm always right(dengan bongkaknye)...ya ampun MSL, nnt mnx ajar fosil skali lg...thnx a lot prof


aku ingt formula pirit ni coz pirit ni mineral feveret aku..lgpun aku suke amik bende ni n kate pirit ni emas...time blk dr fwork pantai timur, aku tunjuk kat emak aku pirit yg agak lawa aku dpt dr lombong ******(kene rahsiakan name, klu x nnt kene tgkp)..emak n apak pcaye yg ni emas..haha...jht x aku...tp bkn la niat aku tuk mnipu

tp ni rahsia terbesar klu korg nk tau, actually mmbr kite raja arfa rina sebenarnye adalah usahawan yg berjaya...siap ade kedai sndr lg..klu korg x caye..tgk la sndr gamba kat bwh ni...



x sure btul ke x..korg tnye r die sndr..