Thursday, February 24, 2011

bersyukur!!!!!

mggu ni aku byk dengar nasyid dalam bilik...
mksd aku, klu nasyid tu jenis yg ade ketuhanan, bkn percintaan...

setiap kali aku dgr,
terase diri aku ni tenang...
seperti yg dikatakan oleh aristotle...
setiap benda akan kembali kepada asalannya..
dan manusia itu asalnya adalah ciptaan tuhan

kita manusia,
walaubagaimana tension n x hepi sekali pun
last skali bile kite kembali kepada tuhan...
akan rse diri ini tenang...

myb certain org x prasan bende ni..
myb tuhan nk die usaha utk mendapatkn nye..
bersangka baiklah dengan tuhan...
Dia mengetahui apa yg terbaik utk seseorg itu..

demi Allah,
bg sesiapa yg try ape yg aku wat ni...
akan rse tenang...

teringt syeikh abg aku name die sulaiman mulla..
die kate,
money can buy house but not home
money can buy bed but not sleep
money can buy everything but not happiness...

sesungguhnya kebahagian tu adalah nikmat dari tuhan..
untuk mendapatkannye...
kite kene mnx ngn Dia...
mngadu dekat Dia...
n bukan putus harapan kat Dia...
n bile da x dapat..
mula lah nk salahkan Dia...
seyesly...
aku mmg pantang ngn jenis org yg mcm ni....

Allah berfirman yg mafhumnya..
dengan kamu bersyukur aku akan tambahkn nikmat yg kamu perolehi itu....